کد خبر: ۹۰۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
تعداد بازدید: ۶۶۹
نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت:‌ جوانان اجازه ندهند که کشور از نظر علمی تحت استیلای کشورهای دیگر قرار گیرد.

انقلاب اسلامی، خودباوری، جوان ایرانی| نسل جدید اجازه ندهد کشور تحت استیلا قرار گیردبه گزارش خبرداغ ، محسن علیجانی زمانی عضو فراکسیون امید مجلس دهم در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به نامگذاری دومین روز از دهه فجر به‌عنوان «انقلاب اسلامی، خودباوری، جوان ایرانی» گفت: انقلاب اسلامی و به دنبال آن جمهوری اسلامی منبعث از فرهنگ اصیل اسلامی بوده و هست و استقلال و آزادی از همان ابتدا شعار نظام جمهوری اسلامی بوده که یکی از شئون استقلال، استقلال علمی است تا بتواند با علم و دانش کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ در سطوح مختلف اداره کند.

وی افزود: این علم شامل بخش‌های صنعت، کشاورزی، پزشکی و سایر بخش‌ها می‌شود و وقتی استقلال علمی وجود داشته باشد اداره کشور در تمام این بخش‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ در برمی‌گیرد.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم اظهار داشت: استقلال علمی نیازمند تعامل با دیگر کشورها نیز هست که ما این ارتباط را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته‌ایم و هم از تجربه و علم دیگران آموخته‌ایم و هم علم و دانش خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ به کشورها صادر کرده‌ایم.

علیجانی زمانی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی جوانان ما با خودباوری در حوزه‌های مختلف پزشکی، صنعت، کشاورزی، موشکی و نظامی، سلول‌های بنیادی و ... خوش درخشیدند و امروز از این حیث در نقطه خوبی قرار داریم و به خوبی به حرکت خود ادامه می‌دهیم.

وی افزود: همچنین در حوزه آی تی و هوش مصنوعی حرکت‌های خوبی آغاز شده و مسیر خوبی در حال طی شدن است و همه این موفقیت‌ها از این مسأله نشأت می‌گیرد که جوان ما خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌ باور کرده و از این پس نیز باید کار به همین شکل ادامه پیدا کند و اجازه ندهد که کشور از نظر علمی تحت استیلای کشورهای دیگر قرار گیرد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: